Leírás és Paraméterek
A futófelületi mintázat három különleges tulajdonsággal rendelkezik: 1. Fogaskerékhatás - a hó leküzdésére és a vízen felúszás (aquaplaning) ellen. Erőteljesen szabdalt, forgásirányos mintázatkialakítás, speciális gumiblokkok és az előző generációhoz képest 17%-kal nagyobb csatornázottság arány jellemzi a MICHELIN Alpin 5 gumiabroncs futófelületét. Amikor a futómintázat a hóba belemélyedve gördül, a kötött forgásiránynak, a speciális gumiblokkoknak és az erőteljesen szabdalt mintázatkialakításnak köszönhetően javul az erőátvitel, a fogaskerék működéséhez hasonlóan. Az oldalirányú vízelvezető csatornák kialakítása is megváltozott, így a vízkivezetés hatékonyabb, csökken a vízen felúszás (aquaplaning) kockázata. 2. Karomhatás - a jobb vonóerőért havas felületen. A futófelület lamellái ezernyi apró karomként kapaszkodnak az útfelszínbe, ezáltal az abroncs vonóereje növekszik. A vonóerő annál inkább növekszik, minél több speciálisan kialakított mintázati elem és lamella van a futófelületen. Ezért rendelkezik a MICHELIN Alpin 5 gumiabroncs az előző generációs abroncshoz képest 12%-kal több speciális mintázati elemmel, 16%-kal több lamellával és 17%-kal nagyobb csatornázottsági aránnyal 3. Talpnyomás-hatás - a pontos kormányozhatóság érdekében. A speciálisan kialakított mintázati elemek és irányuk az önzáródást segítik, ez az a technológia, amit a fenti névvel jelölünk. Minél nagyobb az abroncs felfekvési felülete az úton, annál jobban tapad. A kerék forgása közben az abroncs deformálódik. A Michelin fejlesztői tehát azon dolgoztak, hogy speciálisan kialakított mintázati elemek és irányuk az önzáródást segítsék. Ez az ami a legpontosabb vezetést eredményezi. A futófelületi gumikeverék megújítása. MICHELIN ALPIN 5 gumiabroncs: kiváló teljesítmény száraz, nedves és havas felületen egyaránt, az INNOVATIVE TREAD COMPOUND TECHNOLOGY-nak köszönhetően. Hideg nedves útfelületen a jó tapadás biztosítéka a szilícium-dioxidot bőven tartalmazó gumikeverék. A téli gumik esetében először alkalmazza a MICHELIN az Innovative Tread Compound Technology eljárást, vagyis adagol speciális, funkcionális elasztomereket a gumikeverékbe. A speciális elasztomerek feladata, hogy a magas szilícium-dioxid-tartalmú keveréket homogenizálják. Így nedves és havas útfelületen a tapadás javul, a gumiabroncs energiahatékonysága pedig megmarad. Az új gumikeverék a Michelin negyedik generációs Hélio Compound technológiájával készül. A keverékbe kerülő napraforgóolaj előnye, hogy alacsony hőmérsékleten javítja az abroncs hatékonyságát.
| Évszak | Téli | 
| Szélesség | 205 | 
| Oldalfal magasság | 55 | 
| Átmérő | 16 | 
| Gyártó | Michelin | 
| Mintázat | Alpin 5 | 
| Kategória | Prémium | 
| Terhelési index | 91 | 
| Sebesség index | H = 210 km/h | 
| XL - nagyobb terhelhetőségű | Nem | 
| Utójel | N0 | 
| Defekttűrő kivitel | Nem | 
| Peremvédő | Nincs | 
 
        
 
                     
                     
                    